NÄSTA MÖTE !
Aktivitetsgruppen: Tisdag 12/11 kl 18.30 Ängslyckans förskola.
Strategigruppen: Onsdag 24/10 kl 18.30 hos hos Jonas Haak.
Bymöte: 5/11
Styrelsemöte: 22/11 kl 18 på Ängslyckans förskola..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Minnesanteckningar
16/10-12 - Aktivitetsgruppen
Föregående aktivitet: Andys lekland
Nya medlemmar: 25 nya familjer.
Totalt antal medlemsfamiljer: 29.
55 barn besökte aktiviteten. Alla
familjer var nöjda och återkommer gärna igen.
Kassa status:
Kassa: 2593 kr
Konto: 17184,41
Nästa aktivitet: Bowling 18/11
Lappar ut i skolorna, så snabbt som
möjligt. Ring och kolla med arenabowlingen om kalaspris och om det är möjligt.
Boka 4 banor vid två tider efter varandra. Besökande betalar halva summan.
Ordinarie pris för ickemedlemmar.
Lapprunda:
Efter utdelandet av bymöteslappen
lämnas alla kartor till Therese Collin. Kan lämnas i Gårdsbutiken.
Inför julfestlappen organiseras
rundorna.
Julfesten 8/12 kl 14-16
Julbasaren blir i år en julfest. Vi
bjuder in luciatåg (Anna kollar) och tomte (Therese C kollar med köksLinda).
Voff ordnar med fikaförsäljning och lotterier. Viby if har chokladhjul som vi
kan låna, Anna kollar. Viby if tillfrågas om de vill grilla utanför, Anna. Therese
C kollar om Lucia kan byta om i Peters kryp-in. Therese S tar hand om
handlarlistan. Therese S frågar J & R de la Motte om de vill komma och
sjunga. Therese C ringer Linda i köket och frågar om hon kan vara med. Anna
kollar med Conny och Jonas om sponsorpriser. Anna skriver ihop inbjudan som
delas ut i alla brevlådor. Lappen ska vara utdelad senast 12 november. Malin
kopierar 100 st, Per 100 st, Anna 100 st, Therese C 100 st, Therese S 150 st.
Lämnas till Therese C
Nästa möte 12 november kl 18.30 på ängslyckan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid
Viby Områdets Familjeförenings årsmöte 2012-10-02
Närvarande: Jonas
Haak, Therese Sjöbåge, Danielle Malmberg, Anna Söderstjerna, Malin Almborg,
Therese Collin, Teresia Nilsson, Gunnie Jeppsson
- Mötets öppnade
Jonas Haak förklarar mötet
öppnat.
- Gokännande av mötets utlysande
Mötets utlysande godkänns.
- Fastställande av dagordningen
Dagordningen fastställs.
- Val av ordförande för mötet
Till ordförande för mötet väljs
Jonas Haak.
- Val av sekreterare för mötet
Till sekreterare för mötet väljs
Anna Söderstjerna.
- Val av två justeringsmän, tillika
rösträknare
Till justeringsmän och
rösträknare väljs Therese Sjöbåge och Danielle Malmberg
- Styrelsens verksamhetsberättelse samt
resultat- och balansräkning
Jonas Haak läser upp verksamhetsberättelsen.
V.O.F.F har under året 2011-2012
genomfört 8 styrelsemöten och 1 årsmöte. Föreningen har genomför 10 aktiviteter
bl.a. Andy´s lekland, julbasar, laserdoom, bowling, disco, vibylopp,
tipspromenad, misommarfirande. Se även bifogad bilaga.
Therese Collin läser upp resultat
och balansräkning. Se bifogad bilaga.
- Revisorernas berättelse
- Beslut om ansvarsfrihet för styrelsen
av det gångna året
Ja till beslut om ansvarsfrihet
för styrelsen av det gångna året.
- Fastställande av medlemsavgift
Beslut fattas att medlemsavgiften
ska vara oförändrad. Den fastlås således till 100 kr/familj och verksamhetsår.
- Beslut om verksamhetens inriktning
kommande verksamhetsår
Föreningen delas i två
arbetsgrupper: Strategigrupp och aktivitetsgrupp med en gemensam styrelse. Se
bifogad bilaga.
- Val av ledamöter på en tid av två år
Klas Sjöbåge, Therese Collin och
Jonas Haak väljs in i styrelsen på en tid av två år.
- Val av ledamöter på en tid av ett år
Marie Åstedt väljs in i styrelsen
på en tid av ett år.
- Val av ordförande på en tid av ett år
Jonas Haak väljs till ordförande
på en tid av ett år.
- Val av revisorer
Valberedningen föreslår Pernilla
Persson och Gunilla Åhlund som revisorer på en period av vardera ett år.
- Övriga frågor
En kort diskussion om vilket
grupp skolan resp. förskolans representant ska tillhöra och i vilken
utsträckning de ska delta i mötena.
Therese
Collin får ansvar för nyckeln till förskolan.
- Mötets avslutande
Jonas Haak förklarar mötet
avslutat.
Anna
Söderstjerna
Therese Sjöbåge
Danielle Malmberg
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid Viby
Områdets Familjeförenings konstituerade styrelsemöte 2012-10-02.
Närvarande: Jonas
Haak, Therese Sjöbåge, Danielle Malmberg, Anna Söderstjerna, Malin Almborg,
Therese Collin.
Organisationsnummer:
012018-7521
- Mötets öppnade
Jonas Haak förklarar mötet
öppnat.
- Fastställande av dagordningen
Dagordningen fastställs.
- Val av presidium
·
Ordförande
för mötet
Till ordförande väljs Jonas Haak
·
Sekreterare
för mötet
Till sekreterare väljs Anna
Söderstjerna
·
Justeringsmän
för mötet
Till justeringsmän för mötet
väljs Danielle Malmberg och Therese Sjöbåge
Konstituering av styrelsen
Ordförande: Jonas Haak
Vice ordförande: Klas Sjöbåge
Sekreterare: Anna Söderstjerna
Kassör: Therese Collin
Ledamot: Therese Sjöbåge
Ledamot: Danielle Malmberg
Ledamot: Marie Åstedt
Beslut om firmatecknare
Therese Collin och Jonas Haak.
Styrelsen beslutar att utse
ovanstående två firmatecknare till att var för sig kunna företräda föreningen i
angelägenheter enligt nedan i Sparbanken 1826 samt underteckna erfoderliga
handlingar.
Banktjänster:
Ovanstående två firmatecknare har
rätt att:
·
Öppna och disponera samtliga konton i Sparbanken
1826 för insättningar och uttag via Internetbanken, giro, bankkort eller
telefonbanken.
·
Öppna konto för bankgiro.
·
För föreningens räkning ingå avtal om internet,
giro, bankkort, och telefonbanken.
·
Ta emot bankkort, internetdosa och kod till
telefonbanken för disposition av föreningens konto.
·
Lösa in plus- och bankgiroavier samt andra
anvisningar ställda till föreningen.
·
Lösa in checkar och postväxlar ställda till
föreningen.
- Övriga frågor
a) Arbetsgruppernas utformning,
se bifogad bilaga.
Skol- och förskolans resp
föreslås att tillhöra strategigruppen. Representanterna tillfrågas om
grupptillhörighet. Viktigt med information mellan grupperna. Malin Almborg
tillhör aktivitetsgruppen.
b) Arbetsgruppernas första möte.
Aktivitetsgruppen: Tisdag 16/10
kl 18 hemma hos Anna Söderstjerna.
Strategigruppen: Onsdag 10/10 på
Ängslyckans förskola.
Bymöte: 5/11
Styrelsemöte: 22/11 kl 18 på
Ängslyckans förskola.
c) Övriga frågor
Marie Åstedt och Linda Cedergren kommer
att tillfrågas om de vill arrangera Vibyloppet 2013.
Therese Collin förbereder en
lathund om hur redovisningen efter en aktivitet ska se ut. Alla kvitton
redovisas senast 1 månad efter genomförd aktivitet. Intäkter och utgifter
specificeras.
- Nästa möte
Styrelsemöte: 22/11 kl 18 på
Ängslyckans förskola.
- Mötets avslutande
Ordförande Jonas Haak förklarar
mötet avslutat.
Anna Söderstjerna
Therese Sjöbåge
Danielle Malmberg
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-08-13.
Protokoll fört vid Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-08-13.
V.O.F. F är en förening som aktivt verkar för att Viby ska vara en ort
som präglas av öppenhet och där alla invånare ska få möjlighet att känna en
trygghet och en gemenskap med varandra.
Närvarande: Conny
Bjuvegård, Jonas Haak, Therese Sjöbåge, Danielle Malmberg, Anna Söderstjerna
samt Gunnie Jeppsson
- Mötets öppnade
Jonas Haak förklarar mötet
öppnat.
- Fastställande av dagordningen
Dagordningen fastställs.
- Information från förskola och skola
Information från förskolan: Gunnie meddelar att hon inte har någon
ny information från förskolan denna dag.
Information från skolan: Det har inte inkommit någon information
från skolan.
- VOFF struktur 2012/2013
Diskussion kring VOFFs fortsatta
struktur från föregående möte. Jonas har pratat med bybor som tycker att det
låter positivt. 2 grupper med gemensam styrelse. Styrelsen bildas av deltagare
från båda grupperna. Styrelsemöte 2-3 gånger/år. Respektive grupp träffas beroende
på behov. En i varje grupp är sammankallande och gruppen har i uppgift att föra
anteckningar.
Aktivitetsgrupp med inriktning på att planera och arrangera aktiviteter
Namnförslag: Therese Sjöbåge, Danielle Malmberg, Anna Söderstjerna,
Therese Collin, Karl Edgren. Emelie Klemark, Malin Almborg och Jens Andersson
tillfrågas.
Strategigrupp med inriktning mot större frågor som rör byn. Medel- och
långsiktigt arbete
Namnförslag: Jonas Haak, Marie Åstedt, Klas Sjöbåge, Therese
Collin, Per-Anders Persson. Emelie Klemark, Malin Almborg och Jens Andersson
tillfrågas. Ev kommer skola/förskola ingå i strategigruppen. Jonas tar kontakt
med rektorer.
Återkoppling till Jonas om fler
namnförslag.
- Ekonomi/ Medlemsstatistik
Konto:
Kassa: 1997 kr.
Medlemsfamiljer:
- Aktiviteter 2012/2013
3 aktiviter bestämdes
Andy´s lekland 12 oktober. Kontaktperson: Therese Sjöbåge
Bowling 18 november.
Kontaktperson: Anna Söderstjerna
Julfest 8 december. Ingen
kontaktperson utsågs.
Informationsblad skrivs ihop och
delas ut på föräldramöten.
- Årsmöte
Datum: 2 oktober
Tid: 18.30
Plats: Ängslyckans förskola
Jonas Haak skriver kallelse och
sätter upp på strategiska platser i byn.
Förslag på styrelse:
Ordf.: Jonas Haak
Kassör: Therese Collin
Sekr.: Anna Söderstjerna
Förslag på övriga poster kommer
senare
- Övriga frågor:
Föregående aktivitet: Midsommar.
Kontaktpersoner: Gertrud Eklund
och Linda Cedergren
Utgifter: 1328 kr. Inkomster: 649
kr (enbart lottförsäljning).
Aktivitet var välbesökt, över 100
personer. Bra väder, ingen musiker, de flesta dansade, sjöng och fikade. Lyckad
tillställning.
Viby IF
Viby IF har börjat samla in öl,
läsk och cider plåtburkar (köpta i tyskland). Burkarna kan lämnas på Viby IP
kvällstid. Även insamling av tidningspapper kommer att ske.
- Datum för nästa möte
Årsmöte 2 oktober kl 18.30
- Mötet avslutas
Jonas Haak förklarar mötet
avslutat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid
Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-06-11.
V.O.F. F är en förening som aktivt verkar för att Viby ska vara en ort
som präglas av öppenhet och där alla invånare ska få möjlighet att känna en
trygghet och en gemenskap med varandra.
- Mötets öppnade
Jonas Haak förklarar mötet
öppnat.
- Fastställande av dagordningen
- Information från förskola och skola
Information från förskolan: Gunnie har ingen ny information från
förskolan. Hon hänvisar till föregående mötesprotokoll. Utvecklingssamtalen är
klara. Besparingar kommer till hösten men ingen har fått vidare information om
på vilket sätt dessa kommer att påverka Ängslyckans förskoleverksamhet.
Information från skolan: Ingen ny
information från skolan har inkommit.
Jonas
informerar om att han pratat med Tessan på skolan efter önskemål om att VOFF
sponsrar
med bildäck till hinderbana samt skötselredskap till hästar, för barnen att
leka med.
Föreningen vill veta hur det fungerar med saker som skänks då det gäller
försäkringar/om något skulle hända barnen/skador på egendom. Tessan har
meddelat
Jonas att
hon skulle kolla upp detta med rektorn och återkomma. Jonas inväntar
besked från
skolan.
- Ekonomi/ Medlemsstatistik
Konto: 15 772,41 kr.
Kassa: 1409 kr.
Medlemsfamiljer: 51 st.
2660 kronor skänks till Viby IF.
Detta är överskottet från aktiviteten Vibyloppet som anordnades 120429. Se även
föregående protokoll, daterat 120514. Denna summa ska användas av Viby IF till
korvgrillning på avslutning.
- Aktiviteter
a) Senaste: Tipsrunda 120610, kl: 14.00.
Ansvariga: Anna Söderstjerna och Gertrud Eklund.
Det var 79 stycken deltagare på
tipsrundan. Det var frågor i tre nivåer, nivå 1 för de
minsta barnen (14 deltagare), nivå 2 för
de äldre barnen (31 deltagare) och nivå 3
för de äldsta ungdomarna och vuxna (34
deltagare). Utgifter för aktiviteten var
748 kronor och intäkter var 500 kronor.
VOFF sponsrade aktiviteten med 248
Kronor.
b) Kommande: Midsommarfirande på Ängslyckan
120622, kl: 10 – 12. Ansvariga: Linda Cedergren och Gertrud Eklund.
Det finns 57 priser kvar från
tipsrundan till midsommarfirandet. Linda har även köpt några priser och det kan
även finnas priser kvar från Vibyloppet. Jonas ska inventera vad som finns då
det gäller kaffe, the, socker, saft, muggar, tallrikar, servetter och
lottringar och återkomma till Gertrud om detta. Därefter får troligen ett inköp
göras inför aktiviteten. Jonas informerar också om att Duvanders kommer att
skänka fikabröd till aktiviteten och detta ska han ordna. Dragspelare/musiker
till dans är ännu inte ordnat. Styrelsen fortsätter tillsammans med Linda
(bland annat via Facebook) att fråga vidare.
- Framtiden för VOFF
Diskussion kring hur VOFF ska
utformas framöver. Olika förslag och alternativ presenteras och diskuteras.
Denna diskussion kommer även att fortsätta efter mötet och vid kommande möten.
- Övriga frågor
Jonas lyfter frågan om att en
person i byn anmält intresse att arrangera gympa på Viby idrottsplats en gång i
veckan under sommarhalvåret om intresse finns i byn . Jonas ska som ett första
steg prata med ordförande i Viby IF om det är möjligt att genomföra detta på
idrottsplatsen och när i så fall. Styrelsen är positiv och tror att en hel del
invånare i byn skulle vara intresserade av att delta.
- Datum för nästa möte
Tid för nästa styrelsemöte bokas till 2012-08-13 klockan 18.00 på Ängslyckans
Förskola.
- Mötet avslutas
Jonas Haak förklarar mötet
avslutat.
Sekreterare
………………………………………………
Gertrud
Eklund
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid
Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-05-14.
V.O.F. F är en förening som aktivt verkar för att Viby ska vara en ort
som präglas av öppenhet och där alla invånare ska få möjlighet att känna en
trygghet och en gemenskap med varandra.
- Mötets öppnade
- Fastställande av dagordningen
- Information från förskola och skola
Information från förskolan: Gunnie informerar om att det
förmodligen ”bara” blir neddragningar som innebär två tjänster på förskolan
istället för tre som det tidigare var sagt. Detta beror bland annat på att
några barn blivit felplacerade på andra förskolor och har sökt sig till
Ängslyckan. Personalen har också haft möte kring fördelning av barnen på olika
avdelningar till hösten. Vidare berättar Gunnie att det under kommande vecka är
flera grillkvällar planerade samt maskerad på Förskolans Dag 120524.
Information från skolan: Ingen ny
information från skolan har inkommit sedan
föregående
möte. Påminnelse dock om att det är sammanslagning av fritidshemmet
Örnen och Ängslyckans Förskola i Viby veckorna
28 – 31. Vidare är Fritidshemmet
helt stängt 120817 och 120820.
- Ekonomi/ Medlemsstatistik
Konto: 13 672,41 kr.
Kassa: 2327 kr.
Medlemsfamiljer: 50 st.
- Återkoppling föregående aktivitet:
Vibyloppet 29 april. Linda
Cedergren informerar.
Reflektioner efter genomförd
aktivitet: Det var för långa pauser mellan loppen. Det kunde varit uppvärmning
mellan varje lopp, denna var nämligen uppskattad. Någon har lämnat en synpunkt
på att det kunde funnits vatten utan kolsyra. För övrigt har det endast
inkommit positiva reaktioner efter aktiviteten, den var mycket uppskattad av
alla medverkande. Aktiviteten kommer att återkomma nästa vår.
- Nästa aktivitet: Tipsrunda 10 juni kl:
14.00. Ansvariga: Anna Söderstjerna och Gertrud Eklund.
Inbjudningarna är kopierade i 500
ex och klara. De närvarande vid dagens styrelsemöte tar de respektive antal som
de ska dela ut, överenskommelse att övriga får hämta sina i butiken på Viby
Potatis, vardagar mellan kl: 10 - 18. Det beslutas att alla inbjudningar ska ha
delats ut senast den 27 maj. Vidare
har Anna och Gertrud bestämt datum för att skriva frågor; 120528 och datum för
att handla priser; 120604.
Midsommarfirande 22 junikl:
10 – 12. Ansvariga: Linda Cedergren och Gertrud
Eklund.
Gällande inbjudan till
midsommarfirande; se ovan då det är samma blad. Just nu
”raggas”
det dragspelare då de som tillfrågats inte har möjlighet i år. Det finns bland
de
medverkande på dagens möte förslag på personer att fråga. Eventuell förfrågan
till
Duvanders gällande fika diskuteras också.
- Övriga frågor
Förfrågan från skolan från
föregående möte tas upp igen. Bildäck till skolan för att kunna göra en
hinderbana. Det är många frågor från styrelsen kring säkerhet, eventuellt
underhåll och ansvar från VOFF:s sida som måste lösas innan föreningen kan
skänka detta. Diskussion ska tas upp med skol- och fritidspersonal först.
Gällande frågan om föreningen kan
sponsra med hästleksaker såsom ryktborstar, grimskaft och liknande ska Anna och
Gertrud titta på detta och på priser på dessa och liknande saker 120604 då de
ska handla till tipsrundan.
- Datum för nästa möte
Tid för nästa styrelsemöte bokas till 2012-06-11 klockan 18.00 på Ängslyckans
Förskola.
- Mötet avslutas
Anna Söderstjerna förklarar mötet
avslutat.
Sekreterare
Gertrud
Eklund
Justeras av samtliga vid mötet närvarande
styrelsemedlemmar:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-04-23.
- Mötet öppnade - Jonas Haak förklarar mötet öppnat.
- Fastställande av dagordningen - Dagordningen fastställs.
- Information från förskola och skola
Information från förskolan: Gunnie informerar om lite trevliga
händelser som kommer inom kort. Kosläpp fre 27/4, konsert tors 3/5 i
konserthuset. V. 17 har förskolan skräpplockarvecka.
Hon informerar även om att det
kanske blir neddragningar i personalen till hösten. Det saknas 20 barn och det
innebär 3 tjänster.
Information från skolan: Skolan önskar gamla bildäck som de kan
bygga en rörelsebana av. De önskar även gamla ridsaker då eleverna gillar att
leka häst. Även skolan informerar om trevliga händelser inom kort;
Fitishemmetsdag, musikal, utflykter, fotbollsturnering.
Sammanslagning på Ängslyckan
vecka 28 tom v 31. V32 är det öppet som vanligt på fritids.
Fritishemmet är stängt 17 och 20
augusti.
- Ekonomi/ Medlemsstatistik
Konto: 19307.41 kr.
Kassa: 2327 kr.
Medlemsfamiljer: 48 st.
- Aktivitet: Vibyloppet/barnloppis 29 april. Ansvarig: Jonas Haak.
Jonas Haak som
är ansvarig för aktiviteten Vibyloppet, informerar om följande:
Ca 200 personer är anmälda till
Vibyloppet. T-shirtarna är klara och där sponsrar Maxi med, Keab och V.O.F.F
betalar återstående summa. Jonas ska se om Team sportia kan sponsra med den
summan. Medaljerna är klara och hämtade. Läsförsäkringar sponsrar också till
aktiviteten. De pengar som finns som överskott efter aktiviteten skänks till
Viby IF ungdomslag. Vid aktiviteten ska det vara möjligt att lösa medlemsavgift
för verksamhetsår 2012/2013.
När familjerna kommer till
anmälan vid omklädningsrummen får de en påse med sina t-shirtar. Alla deltagare
får vars ett nummer som sedan blir ett lottnummer. Fina priser finns. V.O.F.F:s
arrangörer samlas på IP kl 8. Resten av styrelsen kommer senast 8.50. Det man
kan hjälpa till med är utlämnandet av påsar, att visa vägen, stå där banan
korsar bilvägen och stoppa ev bilister m.m. Ansvariga säger till vad som kan
göras. Anmälan till loppet öppnar kl 9.00. Uppvärmning kl 9.45. Ungdomar har
engagerats att visa vägen längs med banan och en kommer att springa först i
varje lopp utom i ungdom/vuxenloppet samt promenad. Vill man inte vara med på
bild på internet ska man skriva upp sitt namn på en lista som finns vid
anmälningen. De barn som kommer 1:a i loppen, pojke resp flicka, får en blomma.
Alla får medaljer.
Till loppisen är det fyra säljare
anmälda.
- Övriga frågor
Föregående aktivitet: Bowling 25 mars. Ansvarig: Anna Söderstjerna
16 barn var anmälda vilket
innebar 4 banor a´ 4 barn. Medlemmarna betalade 25 kr/barn = 400 kr. V.O.F.F
sponsrade med resten 400 kr. Det är osäkert att inbjudan har kommit ut i alla
klasserna trots att kopior lämnats till skolan.
- Datum för nästa möte
Tid för nästa styrelsemöte bokas till 2012-05-14 klockan 18.00 på Ängslyckans
Förskola.
- Mötet avslutas
Jonas Haak förklarar mötet
avslutat.
Anna
Söderstjerna
Justeras av samtliga vid mötet närvarande
styrelsemedlemmar:
Jonas Haak
Therese Collin
Malin Almborg
Therese Sjöbåge
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protokoll fört vid
Viby Områdets Familje Förenings styrelsemöte 2012-03-19.
V.O.F. F är en förening som aktivt verkar för att Viby ska vara en ort
som präglas av öppenhet och där alla invånare ska få möjlighet att känna en
trygghet och en gemenskap med varandra.
Närvarande: Conny
Bjuvegård, Therese Collin, Therese Sjöbåge, Danielle Malmberg, Malin Almborg,
Gunnie Jeppsson, Linda Cedergren samt Gertrud Eklund.
Mötets öppnade
Conny Bjuvegård förklarar mötet
öppnat.
Information från skolan: Det har inte inkommit någon information från skolan.
Aktivitet: Vibyloppet/barnloppis 29
april. Ansvarig: Jonas Haak.
Linda Cedergren, som tillsammans
med Jonas Haak och Marie Åstedt är ansvarig för aktiviteten Vibyloppet,
informerar om följande:
Inbjudan är utdelad i samtliga
brevlådor. Inbjudan har även satts upp i förskolan, på skolan, Viby Potatis och
Viby Pizzeria. Maxi, KEAB och LF har sponsrat aktiviteten med pengar. Flera har
sponsrat med priser, bland annat Viby Pizzeria och Friskis & Svettis. Några
har anmält sig men ännu inte så många. Förmodligen är det många som anmäler sig
i månadsskiftet. Sista anmälningsdagen är 29 mars. Linda berättar att ansvariga
fått två frågor. Den ena gäller att en del barn är ”bättre än den åldersgrupp
de tillhör”, de vill egentligen springa en längre runda då de korta rundorna
inte erbjuder dem någon utmaning. Ansvariga har svarat att nu får man springa
den runda som är utsatt i den åldersgrupp man tillhör. Fråga två gäller om man
som Vibybo kan anmäla och ta med sig tillresta gäster som är på besök den
dagen/helgen. Detta har ansvariga sagt ja till.
Anna hade inte möjlighet att
närvara på mötet men har via mejl till styrelsen låtit hälsa att anmälningar
har inkommit och att hon bokat fyra banor med fyra barn på varje bana till
denna aktivitet.
Ekonomi/ Medlemsstatistik
Konto: 14 127,41 kr.
Kassa: 2227 kr.
Medlemsfamiljer: 47 st.
Föregående aktivitet: Disco för
förskola och skola 3 mars. Ansvariga: Jonas Haak och Conny Bjuvegård.
Conny tar upp behovet av en nedskriven
projektplan, checklista eller liknande på de större återkommande aktiviteterna
såsom discona, för att eliminera risken att glömma något. Det fanns exempelvis ingen
växelkassa vid förskolediscot då det var en detalj som glömdes bort i stressen.
Alla är överens om att någon nerskriven plan eller lista vore bra att skapa.
Gällande discona så var alla tre välbesökta. Det var 38 anmälda förskolebarn
till första discot och man hade bestämda lekar och det var en hel del spring.
Tiden, en och en halv timme, är lagom. Det var många skolbarn även på de båda
skoldiscona och DJ:n var mycket uppskattad. En idé är att man till nästa år
skulle kunna be femmorna göra planscher om discona 3 – 4 veckor innan
aktiviteten att sätta upp i skolbyggnaderna som information till de barnen.
Övriga frågor
Vägtunnel: Therese Collin vill gärna lyfta frågan gällande
vägtunneln under väg 118 som förbinder de olika delarna av Viby. Vem ansvarar
för denna? Lamporna är sönder, elkablar hänger lösa i tunneln. Det bor en del
barn på andra sidan vägen som nu börjar bli lite äldre och kommer att ha nytta
av tunneln, men den bör vara i bättre skick då. En fråga att lyfta till
kommunen och/eller Vägverket? Är detta något som VOFF kan hjälpa till att
driva?
Adressen till bloggen är: www.voffiviby.blogspot.com.
Stadgar: Gertrud Eklund tar upp frågan kring föreningens stadgar.
Detta diskuterades även under föregående verksamhetsår och om det ska
genomföras förändringar i stadgarna är det ett arbete som behöver påbörjas.
Datum för nästa möte
Tid för nästa styrelsemöte bokas till 2012-04-16 klockan 18.00 på Ängslyckans Förskola.
Mötet avslutas
Conny Bjuvegård förklarar mötet
avslutat.
Gertrud
Eklund
Justeras av samtliga vid mötet närvarande
styrelsemedlemmar:
Conny
Bjuvegård
Therese Collin
Therese Sjöbåge
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------